Podstawa prawna:
- Ustawa z dnia 7 września 1991 r. o systemie oświaty (t.j. Dz. U. z 2004 r. Nr 256 poz. 2572 ze zm.),
- Ustawa z dnia 14 grudnia 2016 r. – Prawo Oświatowe (Dz. U. z 2017 r. poz. 59),
- Ustawa z dnia 14 grudnia 2016 r. Przepisy wprowadzające ustawę – Prawo Oświatowe (Dz. U. z 2017 r. poz. 60),
- Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 25 sierpnia 2017 r. w sprawie nadzoru pedagogicznego (Dz. U. z 2017 r. poz. 1658 ze zm.),
- Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 27 sierpnia 2019 r. w sprawie świadectw, dyplomów państwowych i innych druków szkolnych (Dz. U. 2019 poz. 1700)
- Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej i Sportu z dnia 25 sierpnia 2017 r. w sprawie sposobu prowadzenia przez publiczne przedszkola, szkoły i placówki dokumentacji przebiegu nauczania, działalności wychowawczej i opiekuńczej oraz rodzajów tej dokumentacji (Dz. U. z 2017 r. poz. 1646 ze zm.),
- Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z 25 sierpnia 2017 r. w sprawie szczegółowych warunków i sposobu oceniania, klasyfikowania i promowania uczniów i słuchaczy w szkołach publicznych (Dz. U. z 2017 r. poz. 1651 ze zm.),
- Statut Szkoły Podstawowej im. Wincentego Przybyszewskiego w Bebelnie,
- Program Wychowawczo – Profilaktyczny Szkoły Podstawowej im. Wincentego Przybyszewskiego.
Plan opracowany został w oparciu o:
- Podstawowe kierunki realizacji polityki oświatowej państwa na rok szkolny 2020/2021.
- Plan nadzoru pedagogicznego kuratora oświaty na rok szkolny 2020/2021.
- Plan nadzoru Dyrektora Szkoły Podstawowej im. Wincentego Przybyszewskiego w Bebelnie.
- Koncepcję pracy Szkoły Podstawowej im. Wincentego Przybyszewskiego w Bebelnie na lata 2019 – 2024.
- Wnioski sformułowane na posiedzeniu rady pedagogicznej podsumowującym rok szkolny 2019/2020.
- Propozycje działań rodziców/uczniów na rok szkolny 2019/2020.
Cele do zrealizowania:
- rozwijanie współpracy z rodzicami,
- troska o bezpieczeństwo i zdrowie,
- rozwijanie samodzielności uczniów,
- podnoszenie jakości nauczania i uczenia się,
- promowanie pozytywnego wizerunku szkoły w środowisku,
- wspieranie dziecka młodszego na I – szym i kolejnych etapach edukacyjnych,
- profilaktyka agresji i przemocy w szkole,
- edukacja włączająca uczniów niepełnosprawnych.
Zadania do realizacji w roku szkolnym 2020/2021
Lp. | Wymaganie | Sposoby realizacji zadań | Termin realizacji | Osoba odpowiedzialna |
1. | Szkoła jest wyposażona w nowoczesne pomoce dydaktyczne. | 1. Zakup programów edukacyjnych. | 2020/2021 | Dyrektor Nauczyciele |
2. Zakup potrzebnych pomocy dydaktycznych. | ||||
3. Wykorzystanie tablic interaktywnych, interaktywnych monitorów, tabletów i innych nowoczesnych pomocy dydaktycznych. | ||||
2. | W szkole są dobre warunki lokalowe. | 1. Uczniowie i nauczyciele korzystają z pracowni informatycznej, językowej, sali gimnastycznej, tablic interaktywnych i interaktywnego monitora dotykowego. | 2020/2021 | Dyrektor Nauczyciele |
2. Uczniowie korzystają z wielofunkcyjnego boiska sportowego. | ||||
3. Uczniowie korzystają ze strefy relaksacyjnej. | ||||
3. | Procesy edukacyjne mają charakter zorganizowany. | 1. Obserwacja zajęć przez dyrektora i wdrażanie wniosków po obserwacji. | 2020/2021 | Dyrektor Nauczyciele |
2. Opracowanie:
| IX 2020 | |||
4. | Oferta edukacyjna umożliwia realizację podstawy programowej. | 1. Monitorowanie nowej podstawy programowej. | 2020/2021 | Dyrektor Nauczyciele |
2. Nauczyciele na bieżąco śledzą oferty edukacyjne różnych wydawnictw i dokonują oceny ich zgodności z obowiązującą podstawą programową, oferta edukacyjna jest modyfikowana, wzbogacana i umożliwia rozwój zainteresowań uczniów. | Nauczyciele | |||
3. Zapewnienie bezpłatnego dostępu do podręczników dla uczniów klas I – VIII. | Dyrektor | |||
4. Zapoznanie uczniów i rodziców z wykazem podręczników na następny rok szkolny poprzez zamieszczanie na stronie internetowej szkoły i na gazetce „Kącik dla rodziców”. | VI 2021 | Dyrektor Nauczyciele | ||
5. Realizacja zagadnień z zakresu Wewnątrzszkolnego Systemu Doradztwa Zawodowego. | 2020/2021 | Dyrektor | ||
5. | Analizuje się wyniki egzaminu ósmoklasisty. | 1. Uczniowie klasy VIII biorą udział w egzaminie ósmoklasisty. | V 2021 | Elżbieta Dyksińska |
2. Przygotowanie raportów z Egzaminów Ósmoklasisty w roku szkolnym 2019/2020. | IX 2020 | Urszula Gawron Izabela Ostrowska Beata Sobczyk | ||
3. Wdrażanie wniosków z raportów z Egzaminu Ósmoklasisty. | 2020/2021 | Dyrektor Nauczyciele | ||
6. | Uczniowie są aktywni. | 1. Uczniowie działają w Samorządzie Uczniowskim. | 2020/2021
2020/2021
2020/2021
| Beata Sobczyk |
2. Udział uczniów w Młodzieżowej Radzie Miejskiej. | Beata Sobczyk Urszula Gawron | |||
3. Uczniowie biorą udział w : a) imprezach kulturalnych, b) zawodach sportowych, c) konkursach szkolnych i pozaszkolnych, d) konkursach i olimpiadach przedmiotowych, e) konkursach plastycznych, f) projektach:
| Dyrektor Nauczyciele Nauczyciele Nauczyciele NauczycieleNauczycieleUrszula Gawron Wychowawcy Agnieszka Krawyczk Agnieszka Krawczyk Elżbieta Dyksinska Urszula Gawron Urszula Gawron | |||
4. Spotkanie z literaturą pn. „Wieczór z bajką” dla młodszych czytelników. | XI 2020 r. III 2021 r. | Elżbieta Dyksińska Nauczyciele | ||
5. Zorganizowanie uczniom wypoczynku w czasie ferii zimowych „Rusz głową – 2021! – edycja XIIIV”. | 15 – 19 II 2021 r. | Dyrektor Agnieszka Krawczyk Nauczyciele | ||
6. Obchody IX Światowego Dnia Tabliczki Mnożenia i Dnia Matematyki. | 2 X 2020 III 2021 | Urszula Gawron | ||
7. W szkole działają koła zainteresowań i zajęcia pozalekcyjne uwzględniające oczekiwania uczniów i rodziców: a) zajęcia rozwijające zainteresowania, b) zajęcia sportowe, c) język angielski. | 2020/2021 | Urszula Gawron, | ||
8. Uczniowie oglądają przedstawienia teatralne oraz projekcje filmowe. | 2020/2021 | Nauczyciele | ||
9. Uczniowie biorą udział w Maratonie czytelniczym. | II 2021 | Elżbieta Dyksińska | ||
10. Udział w V Europejskim Tygodniu Sportu. | 2020/2021 | Dyrektor Agnieszka Krawczyk | ||
7. | Prowadzi się działania służące wyrównywaniu szans edukacyjnych. | 1. Wspieranie dyslektyków i uczniów mających kłopoty z ortografią. | 2020/2021 | Wychowawcy Izabela Ostrowska |
2. Prowadzenie zajęć z logopedą. | Izabela Ostrowska | |||
3. Przeprowadzenie diagnoz przedmiotowych. | Nauczyciele | |||
4. Prowadzenie zajęć wyrównawczych dla uczniów o specjalnych potrzebach edukacyjnych. | Elżbieta Dyksińska Katarzyna Tarnik | |||
5. Prowadzenie zajęć dydaktyczno-wyrównawczych w klasach I-II. | Agnieszka Lesiak Małgorzata Tarnik | |||
6. Uczeń klasy VI posiadający orzeczenie Poradni Psychologiczno – Pedagogicznej objęty jest pomocą nauczyciela. | Jolanta Jamróz | |||
7. Prowadzenie zajęć rewalidacyjnych z uczniem kl. IV i VI. | Katarzyna Tarnik Elżbieta Dyksińska | |||
8. Monitorowanie podstawy programowej. | Dyrektor | |||
8. | Organizowanie rad szkoleniowych w ramach WDN w celu wspomagania nauczycieli w organizowania i realizacji procesów edukacyjnych. | 1. Realizowane jest zewnętrzne szkolenie na temat: a) „Zdalne nauczanie z wykorzystaniem oprogramowania OFFICE 365”, b) „Wywiadówka inaczej, czyli jak sprawnie i twórczo zorganizować i przeprowadzić spotkanie z rodzicami”. | IX/X 2020
IV 2021 | Dyrektor Teleaudyt Sp. z o. o.Akademia Nauki i Rozwoju „PIĘKNY UMYSŁ” w Kielcach |
9. | Nauczyciele uczestniczą w szkoleniach i konferencjach metodycznych organizowanych przez ośrodki doskonalenia nauczycieli, poszerzając swoją wiedzę i zapewniają uczniom ciekawe formy i metody pracy. | 1. Nauczyciele biorą udział w różnych formach kształcenia (załącznik nr 4). | 2020/2021 | Według ofert |
10. | W szkole kształtuje się postawy patriotyczne, społeczne i obywatelskie uczniów. | 1. Zorganizowanie obchodów XXIX Tygodnia Kultury Języka Polskiego. | III 2021 | Izabela Ostrowska |
2. Przybliżanie uczniom sylwetek osób zasłużonych dla środowiska lokalnego, regionu i kraju poprzez organizowanie uroczystości z okazji Święta Patrona, 100 rocznicy urodzin św. Jana Pawła II, wycieczek rowerowych. | 2020/2021 | Nauczyciele | ||
3. Rozbudzanie umiłowania „Małej Ojczyzny” poprzez organizowanie wycieczek rowerowych. | 2020/2021 | Nauczyciele | ||
4. Uczniowie biorą udział w akcji „Sprzątanie Świata”. | IX 2020 | Agnieszka Krawczyk Wychowawcy | ||
5. Uczniowie opiekują się grobami partyzantów i powstańców pochowanych na Cmentarzu Parafialnym. | 2020/2021 | Ewa Frej Agnieszka Krawczyk | ||
6. Kultywowanie tradycji bożonarodzeniowych poprzez organizowanie jasełek, spotkania opłatkowego i Wieczoru Kolęd. | XII 2020 I 2021 | Ewa Frej Małgorzata Tarnik Elżbieta Dyksińska Urszula Gawron | ||
7. Kształtowanie postaw patriotycznych u uczniów poprzez ich udział w akademiach z okazji świąt patriotycznych (załącznik nr 1). | XI 2020 V 2021 | Nauczyciele | ||
8. Udział uczniów w Ogólnopolskim konkursie dla szkół podstawowych pn. „Do Hymnu” zorganizowanym przez Narodowe Centrum Kultury. | 26 X 2020 | Elżbieta Dyksińska | ||
9. Uczniowie biorą udział w VIII Dyktandzie Niepodległościowym „Po polsku o historii” | X 2020 | Izabela Ostrowska | ||
10. Uczniowie reprezentują szkołę w uroczystościach patriotycznych odbywających się na terenie gminy i powiatu. | 2020/2021 | Nauczyciele | ||
11. | Szkoła uwrażliwia uczniów na potrzeby innych. | 1. Uczniowie biorą udział w działalności Szkolnego Koła Wolontariatu. 2. Uczniowie biorą aktywny udział w akcjach charytatywnych, np.: a) „Spełniamy marzenia”, b) Wielka Orkiestra Świątecznej Pomocy, c) „Pomóż i Ty” (rozprowadzanie cegiełek), d) Góra Grosza, e) „Wkręć się w pomaganie”. | 2020/2021
XII 2020 | Ewa Frej
Izabela Ostrowska |
12. | Rodzice włączają się w organizację imprez szkolnych. | 1. Szkoła sprzyja wzmacnianiu więzi rodzinnych poprzez organizację: a) Jasełek,b) Wieczoru Kolęd, c) Wieczoru z bajką,d) rodzinnego wykonania palm wielkanocnych, e) Dnia Matki. | XII 2020 I 2021 V 2021 | Ewa Frej Elżbieta Dyksińska Małgorzata Tarnik |
2. Rodzice uczestniczą w organizacji uroczystości klasowych i szkolnych: a) Mikołajki, b) Zabawa Karnawałowa, c) Dzień Matki, d) Dzień Dziecka, e) zakończenie roku szkolnego, f) wycieczki. | XII 2020 | Rada Rodziców Dyrektor Nauczyciele | ||
13. | Szkoła wspiera rodziców w wychowaniu dzieci. | 1. Rodzice kontaktują się indywidualnie z wychowawcą lub nauczycielem w sprawach swojego dziecka. | 2020/2021 | Rodzice Dyrektor Nauczyciele |
2. Informowanie rodziców na bieżąco o postępach i trudnościach w nauce. | ||||
3. Korzystanie z dziennika elektronicznego. | ||||
4. Edukacja pedagogiczna rodziców. | ||||
5. Realizacja Programu Wychowawczo – Profilaktycznego. | ||||
14.
| W szkole kształtowane są zachowania asertywne. | 1. Nauczyciele przeprowadzają cykl lekcji wychowawczych i wychowania do życia w rodzinie poświęconych rozwiązywaniu konfliktów i prowadzeniu negocjacji. | 2020/2021 | Wychowawcy Ewa Frej |
2. Uczniowie biorą udział w organizowaniu Światowego Dnia Życzliwości i Pozdrowień. | XI 2020 | Wychowawcy | ||
3. Przeprowadzenie lekcji wychowawczych i pogadanek na temat przemocy (w tym cyberprzemocy), agresji i dyskryminacji. | 2020/2021 | Wychowawcy Dzielnicowy | ||
15. | W szkole dba się o podnoszenie kultury słowa, eliminowanie wulgaryzmów ze słownika ucznia. | 1. Przeprowadzenie na zajęciach edukacyjnych pogadanek na temat „zaśmiecania” języka wulgaryzmami. | 2020/2021 | Nauczyciele Wychowawcy |
2. Adnotacje o zachowaniu uczniów są wpisywane do klasowych zeszytów i dziennika elektronicznego. | ||||
16. | Szkoła uczy świadomego i umiejętnego korzystania ze współczesnych środków audiowizualnych. | 1. Prowadzanie zajęć komputerowych, lekcji bibliotecznych oraz godziny do dyspozycji wychowawcy na temat korzystania ze środków audiowizualnych. | 2020/2021 | Nauczyciele Wychowawcy Urszula Gawron |
2. Zorganizowanie Dnia Bezpiecznego Internetu. | ||||
17. | Szkoła ukazuje uczniom różne rodzaje zagrożeń. | 1. Przeprowadzenie lekcji wychowawczych na temat uzależnień i innych zagrożeń. | 2020/2021 | Nauczyciele Wychowawcy |
2. Zorganizowanie w czasie ferii zimowych zajęć oraz konkursów o tematyce antyalkoholowej, antynikotynowej oraz uzależnieniu od komputera i Internetu. | Nauczyciele Urszula Gawron | |||
3. Zorganizowanie spotkań z Policjantem. | Dyrektor Urszula Gawron | |||
4. Udział w akcjach / projektach edukacyjnych na rzecz ochrony środowiska („Sprzątanie świata”, „Zbieraj z klasą”, VI Europejski Tydzień Zrównoważonego Rozwoju”, Dzień Krajobrazu). | Agnieszka Krawczyk Wychowawcy | |||
5. Prowadzenie zajęć z wychowawcą na temat zagrożenia COVID-19. | Wychowawcy | |||
6. Prowadzenie lekcji edukacji dla bezpieczeństwa. | Agnieszka Krawczyk | |||
18. | Szkoła promuje zdrowy tryb życia. | 1. Realizowanie nowego „Programu dla szkół”. | 2020/2021 | Dyrektor |
2. Uczniowie korzystają z udostępnionych na korytarzach: a) stołu do gry w tenisa stołowego, b) piłkarzyków. | Nauczyciele | |||
3. Udział uczniów w: a) wycieczkach pieszych i rowerowych, b) wycieczkach autokarowych, c) akcji „Trzymaj formę”. | Dyrektor Nauczyciele Jolanta Jamróz | |||
4. Współpraca z Ośrodkiem Zdrowia. | ||||
5. Udział uczniów w wypoczynku w czasie ferii zimowych „Rusz głową – 2020! – edycja XIII”. | 15 – 19 II 2021 | Nauczyciele | ||
6. Stosowanie „Procedur organizacji pracy Szkoły Podstawowej im. W. Przybyszewskiego w Bebelnie i postępowania prewencyjnego pracowników oraz rodziców/opiekunów prawnych w czasie zagrożenia epidemicznego od 1 września 2020 r.”. | 2020/2021 | Dyrektor | ||
19. | Uczniom zapewnione jest bezpieczeństwo. | 1. Spotkania uczniów klasy I z policjantem i Koziołkiem „Spoko”. | IX 2020 | Dyrektor Dzielnicowy |
2. Pogadanki o bezpieczeństwie podczas wypoczynku. | I, VI 2021 | Dzielnicowy Nauczyciele | ||
3. Pogadanki o bezpieczeństwie w sieci. | 2020/2021 | Dzielnicowy Urszula Gawron | ||
4. Przeprowadzenie próbnej ewakuacji. | 28 IX 2020 | Dyrektor Straż Pożarna | ||
5. Nauczyciele pełnią dyżury międzylekcyjne zgodnie z harmonogramem. | 2020/2021 | Dyrektor Nauczyciele | ||
6. Opieka nad uczniami przed i po zajęciach edukacyjnych. | ||||
20. | Respektowane są normy społeczne. | 1. Uczniowie prezentują właściwe zachowania poprzez stosowanie zasad savoir – vivre’u. | 2020/2021 | Nauczyciele Wychowawcy |
2. Szanujemy siebie nawzajem (uczeń – nauczyciel, nauczyciel – uczeń) | ||||
21. | Prowadzone są zajęcia wspierające rozwój dziecka. | 1. Nauczyciele uwzględniają w pracy z uczniem opinie Poradni Psychologiczno – Pedagogicznej. | 2020/2021 | Nauczyciele Wychowawcy |
2. Uczniowie klasy IV i VI posiadający orzeczenie Poradni Psychologiczno – Pedagogicznej objęci sąpomocą psychologiczno – pedagogiczną poprzez realizację IPET – u w wymiarze 2 godz. tygodniowo. | Nauczyciele Katarzyna Tarnik Elżbieta Dyksińska | |||
3. W szkole prowadzone są zajęcia logopedyczne dla uczniów klas I – III w celu wyeliminowania wad wymowy. | Izabela Ostrowska | |||
4. W klasie VI zatrudniona jest osoba jako pomoc nauczyciela. | Jolanta Jamróz | |||
5. Uczniowie klas: I-III i V-VIII biorą udział w zajęciach rozwijających zainteresowania. | Urszula Gawron Jolanta Jamróz Izabela Ostrowska Agnieszka Lesiak Katarzyna Tarnik Małgorzata Tarnik | |||
22. | W szkole wykorzystywane są informacje o losach absolwentów. | 1. Szkoła gromadzi i prezentuje informacje na temat dalszych losów absolwentów. | 2020/2021 | Małgorzata Tarnik Agnieszka Krawczyk |
23.
| Szkoła współpracuje z instytucjami użyteczności publicznej. | 1. Udzielanie pomocy uczniom z rodzin niezamożnych poprzez współpracę z Ośrodkami Pomocy Społecznej we Włoszczowie i Radkowie. | 2020/2021 | Dyrektor Nauczyciele |
2. Współpraca z Ośrodkiem Zdrowia (elmexowanie, lakierowanie, badania lekarskie, szczepienia). | ||||
3. Zorganizowanie próbnej ewakuacji we współpracy z Państwową Strażą Pożarną we Włoszczowie. | 28 IX 2020 | Dyrektor Nauczyciele Straż Pożarna | ||
4. Współpraca z Poradnią Psychologiczno – Pedagogiczną w celu rozpoznawania indywidualnych potrzeb i możliwości uczniów. | 2020/2021 | Dyrektor Nauczyciele | ||
5. Pozyskiwanie środków finansowych z Urzędu Gminy we Włoszczowie na: a) wypoczynek dzieci w czasie ferii „Rusz głową – 2021! – edycja XIV”, b) Gminny Konkurs Ortograficzny „Nie taki diabeł straszny…” | II 2021
V 2021 | Agnieszka Krawczyk Izabela Ostrowska | ||
6. Prowadzenie szkoły podstawowej przez Stowarzyszenie na Rzecz Rozwoju Edukacji w Bebelnie „NASZE DZIECI W NASZEJ SZKOLE”. | 2020/2021 | Organ prowadzący Dyrektor Nauczyciele | ||
7. Organizowanie wyjazdów do Domu Kultury i na basen „NEMO” we Włoszczowie | Dyrektor Nauczyciele | |||
8. Współpraca z PSB Mrówka we Włoszczowie w zakresie pozyskiwania elektroodpadów (ZSEiE) i baterii. | Agnieszka Krawczyk Urszula Gawron | |||
9. Współpraca z Nadleśnictwem Włoszczowa. | Dyrektor Agnieszka Krawczyk | |||
24. | Rodzice są partnerami szkoły. | 1. Szkoła organizuje spotkania z rodzicami, w celu przekazania im informacji o postępach dzieci w nauce. | 2020/2021 | Dyrektor Nauczyciele |
2. Rodzice współtworzą dokumenty szkoły (np. plan pracy, program wychowawczo – profilaktyczny). | Rodzice Dyrektor Nauczyciele | |||
3. Uwzględnianie propozycji rodziców dotyczących pracy szkoły. | ||||
4. Organizowanie wycieczek autokarowych zgodnie z oczekiwaniami uczniów i rodziców. | ||||
5. Prowadzenie gazetki pt. „Kącik dla rodziców”. | Dyrektor Nauczyciele | |||
6. Udostępnienie sali gimnastycznej na zajęcia aerobiku dla dorosłych. | Dyrektor | |||
7. Organizowanie rodzinnego wykonywania palm wielkanocnych. | IV 2021 | Elżbieta Dyksińska | ||
8. Organizowanie warsztatów plastycznych, kulinarnych. | XII 2020 IV 2021 | |||
25. | Szkoła prezentuje swój dorobek i promuje osiągnięcia w środowisku lokalnym. | 1. Szkoła zamieszcza w lokalnej prasie i na ogólnodostępnych stronach internetowych informacje o wydarzeniach z życia szkoły i sukcesach uczniów. | 2020/2021 | Nauczyciele |
2. Prowadzona jest Kronika Szkoły dokumentująca najważniejsze wydarzenia z życia społeczności szkolnej. | Izabela Ostrowska | |||
3. Prowadzona jest strona internetowa szkoły. | Urszula Gawron Agnieszka Krawczyk Nauczyciele |
Zatwierdzono uchwałą Rady Pedagogicznej z dnia 11 września 2020 r.